Zadanie wykonujecie Państwo indywidualnie.
Na wykonanie całego projektu przeznaczamy 4 zajęcia (8-12 zajęcia w semestrze).
Najciekawsze prace zaprezentujecie Państwo na zajęciach podsumowujących Waszą pracę. (13 zajęcia w semestrze).
Na wykonanie całego projektu przeznaczamy 4 zajęcia (8-12 zajęcia w semestrze).
Najciekawsze prace zaprezentujecie Państwo na zajęciach podsumowujących Waszą pracę. (13 zajęcia w semestrze).
Główną kanwą pracy będzie prezentacja w Power Point.
Ma ona składać się z 6 slajdów.
Pierwsze zajęcia:
- Proszę zapoznać się z tematem WebQuestu oraz źródłami.
- Proszę zebrać informacje na podstawie, których będzie można wykonać krzyżówki, rebusy, dopasowywanki itp. Można skorzystać z gotowych źródeł lub z materiałów z wykładów czy też zeszystów ćwiczeń dostępnych w biliotece uczelnianej.
- Gdy zdecydujecie się na źródła na podstawie, których utworzycie zadania możecie przystąpić do realizacji projektu.
- W tym celu proszę utworzyć prezentację w Power Point:
- Na slajdzie pierwszym proszę umieścić Swoje imię i nazwisko, kierunek studiów oraz temat pracy. Ponadto w tym miejscu należy wstawić chmurę wyrazową utworzoną za pomocą dowolnego generatora, której wyrażenia będą nawiązywały do zwiastunów wiosny. Może ona posłużyć jako wprowadzenie do lekcji.
- Slajd drugi ma zawierać „Spis treści”, który za pomocą hiperłączy będzie przenosił nas do slajdów zawartych w prezentacji.
- Slajd trzeci ma składać się z 4 rebusów dla uczniów. Należy wykonać je z wykorzystaniem narzędzi dostępnych w programie (Kształty, Wstawianie obrazów). Pod każdym rebusem ma znajdować się tabelka, do której uczeń wprowadzi rozwiązanie. Ma ona składać się z tylu komórek, ile liter ma hasło zagadki.
- Proszę założyć bezpłatne konto na stronie Glogster http://edu.glogster.com/
- Następnie proszę wykonać interaktywny plakat, który ma przybliżyć uczniom tematykę wiosny (rośliny, zwierzęta, datę rozpoczęcia, film na temat zwiastunów wiosny).
- Po wykonaniu plakatu proszę na slajdzie czwartym w prezentacji utworzonej na zajęciach pierwszych wstawić hieprłącze do plakatu w sieci.
Trzecie zajęcia:
- W programie Hot Potatoes porszę wykonać ćwiczenia dla uczniów. Należy wykorzystać następujące moduły:
- JCloze
- JMatch
- JCross
- Slajd piąty ma zawierać hiperłącza do stron internetowych wygenerowanych przez moduły programu Hot Potatoes.
- Na slajdzie szóstym proszę umieścić bibliografię.
Wytyczne do poszczególnych modułów:
JCloze: ćwiczenie ma składać się z 10 luk, do kilku z nich dodaj wskazówki.
JMatch: w tym module należy zastosować dopasowywanie graficzne. Zadanie ma składać się z 10 poleceń. Następnie proszę wygenerować z tego modułu stronę WWW, której mechanizm będzie polegał na wybieraniu z listy poprawnej odpowiedzi.
JCross: należy ułóżyć krzyżówkę składającą się z 10 haseł.
Uwaga!
Wszystkie zdjęcia, które wykorzystujecie Państwo w pracy mają pochodzić z serwisu Flickr CC.
Zdjęcia, zastosowane w module JMatch muszą mieść tę samą wysokość i szerokość.
Komentarze, które pojawiają się w Hot Potatoes muszą być napisane w języku polskim. Formuła ich musi być zrozumiała dla ucznia klas I-III.
Wszystkie rebusy, luki itd. mają nawiązywać do tematu wiosny.
Należy zachować jednakową kolorystykę we wszystkich modułach Hot Potatoes, która ma być skomponowana z motywem tła w prezentacji.